Trovato il link USA.
Leggendo qui sotto io interpreto che, in quei pochi secondi, la batteria di trazione carica un minimo la batteria dei servizi la quale batteria dei servizi poi gestisce, gestirebbe, l'avviamento del veicolo (anche perché essendo i voltaggi differenti non potrebbe essere altrimenti):
[...]While the 240-volt and 12-volt circuits are functionally separate, Hyundai essentially wired permanent jumper cables from the main 1.6-kWh lithium-ion battery to the 50-amp-hour starter battery. Should it discharge and fail to start the car’s engine, the driver presses a 12V Batt Reset button on the lower console next to the fuel-filler release button, the main hybrid battery feeds a couple seconds worth of current to the starter battery, and the car fires right up, assuming no other problems.[...]
https://blog.caranddriver.com/how-t...ts-traditional-12v-lead-acid-starter-battery/
Leggendo qui sotto io interpreto che, in quei pochi secondi, la batteria di trazione carica un minimo la batteria dei servizi la quale batteria dei servizi poi gestisce, gestirebbe, l'avviamento del veicolo (anche perché essendo i voltaggi differenti non potrebbe essere altrimenti):
[...]While the 240-volt and 12-volt circuits are functionally separate, Hyundai essentially wired permanent jumper cables from the main 1.6-kWh lithium-ion battery to the 50-amp-hour starter battery. Should it discharge and fail to start the car’s engine, the driver presses a 12V Batt Reset button on the lower console next to the fuel-filler release button, the main hybrid battery feeds a couple seconds worth of current to the starter battery, and the car fires right up, assuming no other problems.[...]
https://blog.caranddriver.com/how-t...ts-traditional-12v-lead-acid-starter-battery/